Poradnia proktologiczna

Proktolog Kraków

Proktologia to dziedzina chirurgii, zajmująca się się rozpoznawaniem i leczeniem chorób końcowego odcinka przewodu pokarmowego, tzn.: jelita grubego, odbytnicy, kanału odbytu, odbytu. Najczęściej leczoną dolegliwością są potocznie nazwane hemoroidami, guzki krwawnicze (żylaki odbytu). Nie są to jednak jedyne schorzenia, które wymagają interwencji lekarskiej.

W Nova Clinic specjalistą przyjmującym jest dr n. med Mirosława Buczynowska. Pani Doktor od lat zgłębia tematykę nowoczesnych technik operacyjnych w rekonstrukcji powłok brzusznych (przepuklin), w chirurgi jelita grubego i odbytu. Wykonuje kolonoskopię i gastroskopię z usuwaniem zmian w trakcie badania, udziela konsultacji z zakresu schorzeń przewodu pokarmowego, leczenia żylaków kończyn dolnych, przepuklin powłok brzucha i wielu chorób proktologicznych. Jako jedna z niewielu zajmuje się również diagnozowaniem i nieoperacyjnym postępowaniem w nietrzymaniu moczu i stolca.

Proktologia Kraków

Kiedy udać się do proktologa?

Do niepokojących objawów należą:

• zaparcia i bolesne oddawanie stolca,
  • świąd, ból, pieczenie w okolicach odbytu,
  • uczucie rozpierania tzw. uczucie piłki w odbytnicy,
  • nagłe, napadowe ostre bóle,
  • problemy z utrzymaniem gazów i stolca (może również dotyczyć chorób neurologicznych),
  • krwawienia lub krew w kale.
Proktologia

Jak przygotować się do wizyty u proktologa?

Przede wszystkim wizyta u proktologa nie powinna by tematem wstydliwym czy wzbudzać lęk – jest to zwykła konsultacja lekarska. Wizyta nie wymaga szczególnych przygotowań, jednak warto zadbać o wcześniejsze wypróżnianie się i o czystość badanych okolic. Na początku lekarz-proktolog przeprowadza z Pacjentem wywiad, dlatego warto wcześniej sobie zapisać, które objawy są niepokojące, jak często występują i od kiedy się zaczęły.

Badanie proktologiczne składa się z badania per rectum (czyli badanie odbytu ręką) oraz oglądania okolic odbytu.

Lekarz proktolog w Nova Clinic

Dr n. med. Mirosława Buczynowska
Dr n. med. Mirosława Buczynowska

Proktologia

Udziela konsultacji z zakresu schorzeń przewodu pokarmowego, proktologii (choroby odbytu i jelita grubego), leczenia żylaków, przepuklin powłok brzucha

Konsultacja proktologiczna

Proktologia – cennik

Konsultacja proktologiczna

Dokładamy wszelkich starań by informacje na stronie były aktualizowane regularnie, jednak podane tutaj ceny mogą się różnić od obowiązujących, prosimy o ich weryfikację telefonicznie.