Masaże lecznicze

• masaż leczniczy – jest formą fizycznego oddziaływania na organizm wykorzystującą dotyk w celu wywołania odczynu ogólnego i miejscowego. Doprowadza do zwiększenia przepływu krwii i chłonki, dzięki czemu naczynia krwionośne i mięśnie ulegają rozluźnieniu, następuje przyspieszenie usuwania produktów przemiany materii, stymulując  proces leczenia. Masaż ten wykorzystywany jest w celu złagodzenia sztywności, napięcia i bólu mięśni oraz przy migrenowych i napięciowych bólach głowy a także przy bólach lędźwiowo – krzyżowych.
  • głęboki masaż poprzeczny mięśni grzbietu – trwający 45 minut, niezwykle skuteczny masaż, głębko działający na najbardziej problematyczne mięśnie grzbietu, których napięcie jest najczęstszą przyczyną bólu kręgosłupa szyjnego i lędźwiowego.
  • masaż relaksacyjny – prowadzony na zasadach masażu klasycznego. Powolne tempo wykonywanych technik przy relaksacyjnej muzyce i woni olejków eterycznych, sprzyja efektowi głębokiego rozluźnienia.
  • masaż Breuss’a – manualno – energetyczny masaż przeprowadzany w obrębie kręgosłupa, usuwa blokady organizmu poprzez uwolnienie zablokowanych kręgów. Najczęściej stosowany w stanach bólowych kręgosłupa.
  • drenaż imfatyczny – mający na celu usprawnienie krążenia limfy i  zapobieganiu powstawania chorób związanych  z jej zastojem. Masaż ten likwiduje obrzęki zastoinowe, zapalne, onkotyczne i chłonne. Poprzez usuwanie zbędnych prouktów przemiany materii, działa oczyszczająco na cały organizm.

Fizjoterapeuta – KATARZYNA PĘCKOWSKA
Fizjoterapeuta – ELIZA CIOSKA