Terapia Orthokine

Terapia Orthokine® to leczenie które polega na podaniu białek przeciwzapalnych oraz czynników wzrostu do chorego stawu. Substancje aktywne uzyskane są z krwi pacjenta. Stąd określenie autoterapia. Zaletą metody jest to, że białka pochodzące z własnej krwi nie zawierają żadnych obcych dla organizmu substancji.
Dzięki przeciwzapalnym własnościom białka IL-1Ra, proces chorobowy i postępujące niszczenie tkanek zostają spowolnione lub powstrzymane.
Z jednego pobrania krwi otrzymuje się 4-6 porcji kondycjonowanej surowicy, która jest następnie używana do serii wstrzyknięć, zawsze u tego samego pacjenta od którego krew została pobrana.
Pierwsze wstrzykniecie może być wykonane jeszcze tego samego dnia. Do kolejnych wstrzyknięć nie ma konieczności ponownego pobierania krwi – uzyskane za pierwszym razem porcje kondycjonowanej surowicy przechowuje się bowiem w stanie zamrożonym w temperaturze – 20 st. C i po rozmrożeniu są one wykorzystywane do kolejnych wstrzyknięć

Terapia Orthokine® ma działanie przeciwbólowe, przeciwzapalne oraz zmniejsza zużycie chrząstki stawowej.
O częstotliwości i odstępach między podaniami decyduje lekarz specjalista.

Zalety terapii Orthokine®:

• · nie wymaga znieczulenia ogólnego ani operacji chirurgicznej
  • · znikome ryzyko wystąpienia infekcji
  • · posiada właściwości łagodzące dolegliwości bólowe
  • · zapobiega powstaniu stanu zapalnego
  • · opóźnia niszczenie chrząstki i ją zabezpiecza
  • · terapię można powtarzać

Wskazania do leczenia biologicznego:

• · Bóle stawów – choroba zwyrodnieniowa stawów (np. Kolanowego, biodrowego)
  • · Po operacji stawu kolanowego (np. rekonstrukcji wiązadła krzyżowego)
  • · Bóle kręgosłupa ( np. odcinka lędźwiowego)
  • · U sportowców po urazach (np. stawów, mięśni, ścięgien)

Po zakończeniu kuracji wymagana jest rehabilitacja pod okiem doświadczonego fizjoterapeuty.

W Nova Clinic oferujemy Państwu kompleksową i profesjonalną opiekę lekarza ortopedy kwalifikującego i wykonującego terapię Orthokine® (dr Arkadiusz Wiatr) oraz fizjoterapeutów
(Katarzyna Pęckowska, Eliza Cioska, Gerard Fusiarz) przywracających ruchomość stawów po zakończeniu terapii.

Terapię stosujemy w leczeniu zwyrodnienia stawów kolanowych i biodrowych oraz kręgosłupa!