Terapia Yumeiho

Masaż Yumeiho to japońska terapia lecząca skrzywienia kręgosłupa, dyskopatię, kręgozmyk, zapalenie nerwu kulszowego, bóle kręgosłupa na odcinkach szyjnym, piersiowym, lędźwiowym, jak również bóle stawów biodrowych i kolanowych.

Techniki Yumeiho dotyczą głównie terapii kości miednicy, czyli kości biodrowych i kości krzyżowej, bowiem to one decydują o ustawieniu całego kręgosłupa. Ustawienie kręgosłupa według twórcy terapii Yumeiho Saionji Masayuki warunkuje dolegliwości bólowe na różnych jego odcinkach a także ból stawów.

Masaż YUMEIHO, pochodzący z Kraju Wschodzącego Słońca to technika leczenia wad ustawienia miednicy, która jest podparciem,cokołem dla kręgosłupa. Jeśli jest ona skrzywiona to i kręgosłup nie może być prawidłowo ustawiony. Złe ustawienie miednicy i kręgosłupa, który jest osią naszego ciała wpływa negatywnie na naszą całą postawę. Jeśli jest ona nieprawidłowa, skrzywiona to efektem jest nierówne obciążanie stawów powodując ich przeciążenie i ból. Jest to proces zamkniętego koła.

Nazywanie tej terapii masażem nie oddaje w pełni natury tej metody leczniczej.

Masaż kojarzy się z uciskiem i posuwistymi ruchami terapeuty po ciele pacjenta. Najczęściej wykonywany jest bezpośrednio na skórze. Terapia YUMEIHO lub jak zwykle się o niej mówi masaż YUMEIHO to zabieg gdzie terapeuta nie ma bezpośredniego kontaktu ze skórą, pacjent ubrany jest w luźny strój sportowy, leży na materacu, w trakcie zabiegu terapeuta układa pacjenta w różnych pozycjach, które ułatwiają mobilizację stawów. Mobilizację, czyli ustawienie wszystkiego na właściwym miejscu.

Terapia jest bezbolesna, bezinwazyjna i nie należy jej mylić z nastawianiem kręgów.

W Nova Clinic masaż Yumeiho wykonywany jest przez wykwalifikowanego i doświadczonego terapeutę Pana Pawła Szubę posiadającego certyfikaty uprawniające do wykonywania masażu Yumeiho.