Badanie EKG

EKG Kraków

Elektrokardiografia (EKG) – zabieg diagnostyczny wykorzystywany w medycynie przede wszystkim w celu rozpoznawania chorób serca.

Jest to metoda pośrednia polegająca na rejestracji elektrycznej czynności mięśnia sercowego z powierzchni klatki piersiowej w postaci różnicy potencjałów (napięć) pomiędzy dwoma elektrodami, co graficznie odczytujemy w formie krzywej elektrokardiograficznej, na specjalnym papierze milimetrowym bądź na ekranie monitora.

W naszej placówce istnieje możliwość wykonania EKG spoczynkowego oraz wysiłkowego. Próba wysiłkowa przeprowadzana jest na nowoczesnym cykloergometrze (rowerek) firmy ASPEL. Badanie odbywa się pod czujnym okiem doświadczonego i wykwalifikowanego personelu medycznego (pielęgniarka, lekarz).

EKG wysiłkowe wykonuje się w celu oceny ukrwienia mięśnia sercowego w celu potwierdzenia lub wykluczenia choroby niedokrwiennej serca. Próba wysiłkowa obrazuje również stan wydolności fizycznej Pacjenta, reakcje ciśnienia i rytmu serca na wysiłek fizyczny.

Badanie EKG
Badanie Holter w Nova Clinic

Holter EKG Kraków

Badanie Holter EKG to nieinwazyjny sposób monitorowania rytmu serca przez określony czas – zazwyczaj przez 24 godziny. Badanie zostało nazwane na cześć swojego wynalazcy, Normana J. Holtera, amerykańskiego fizyka, który wspólnie z Williamem Glasscockiem opracował to urządzenie w latach 60-tych XX wieku.

Monitor Holtera to małe, przenośne urządzenie, które rejestruje ciągłą aktywność serca. Monitor Holtera jest zwykle przenoszony na pasku na szyi lub na pasku do noszenia na ramieniu, a elektrody są przymocowane do skóry klatki piersiowej pacjenta. Elektrody te wykrywają i rejestrują impulsy elektryczne serca, które są potem analizowane przez lekarza.

Badanie Holtera jest w pełni bezbolesne i nie powoduje żadnego dyskomfortu. Podczas noszenia monitora pacjent prowadzi normalne życie, choć nie może z oczywistych przyczyn np. brać kąpieli czy pływać.

Kardiolog wykonujący EKG w Nova Clinic Kraków

Lek. med. Tatiana Łach

Kardiologia

Specjalizuje się w leczeniu: nadciśnienia tętniczego, choroby niedokrwiennej serca, choroby wieńcowej, arytmii, niewydolności serca, chorób układu krążenia.

EKG Kraków

EKG – cena

EKG spoczynkowe (bez opisu)

EKG spoczynkowe (z opisem)

Holter serca

180 – 250 PLN

Dokładamy wszelkich starań by informacje na stronie były aktualizowane regularnie, jednak podane tutaj ceny mogą się różnić od obowiązujących, prosimy o ich weryfikację telefonicznie.