Elektromografia-diagnostyka nietrzymania moczu

Wstydliwy problem nietrzymania moczu i kału można skutecznie wyleczyć!

Problem nietrzymania moczu (NMT), czyli inkontynencja dotyka wiele kobiet. Nie jest to schorzenie tylko kobiet starszych, dotyka ono również kobiety młode, ciężarne i po porodzie, ale również mężczyzn.

Do głównych czynników ryzyka u kobiet zaliczamy: ciążę, poród, przewlekły kaszel, przewlekłe zaparcia, otyłość, niektóre sporty wyczynowe, zakażenia układu moczowego, menopauza, zabiegi operacyjne układu moczowo-płciowego, choroby neurologiczne oraz wiek.

Inkontynencję w większości przypadków można skutecznie wyleczyć lub znacząco zmniejszyć objawy.

Nova Clinic oferuje diagnostykę oraz nieoperacyjne leczenie nietrzymania moczu i kału.

Diagnoza oparta jest o wywiad lekarski (dr n.med. Mirosława Buczynowska) oraz badanie elektromiografii powierzchownej mięśni dna miednicy oraz zwieraczy. Wynik badania daje ocenę zaburzeń czynności mięśni i nerwów co pozwala na ustalenie właściwego leczenia (ćwiczeń).

Badanie jest nieinwazyjne i bezbolesne. Polega na założeniu specjalnych elektrod do pochwy lub odbytnicy oraz na powierzchnię skóry.

Leczenie nietrzymania moczu oraz kału ma na celu poprawę kontroli, czucia, wytrzymałości oraz siły mięśni dna miednicy i zwieraczy.

Pacjent podczas sesji (rehabilitacji) uczy się odczuwać poszczególne grupy mięśni oraz intensywność ich pracy.

Doskonałą pomocą dla terapeuty i pacjenta w trakcie treningu jest EMG biofeedback. Dzięki tej technologii możliwa jest wizualizacja pracy mięśni za pomocą wykresu, dźwięku oraz diod, co pozwala na prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Dzięki zastosowaniu EMG biofeedback oraz czujnemu oku rehabilitanta lub lekarza pacjent uczy się świadomie używać mięśni (dna miednicy, zwieraczy) wzmacniać je oraz kontrolować funkcje fizjologiczne. Rehabilitacja pozwala na regenerację nerwów oraz odbudowę czucia.

Do rozpoczęcia rehabilitacji konieczna jest wizyta u lekarza zajmującego się schorzeniem nietrzymania moczu, który określi przyczynę problemu i zakwalifikuje do odpowiedniego leczenia.

W Nova Clinic specjalistami zajmującymi się problemami nietrzymania moczu i kału jest dr n. med. Mirosława Buczynowska oraz fizjoterapeutka Eliza Cioska. Razem tworzą profesjonalny zespół otaczający specjalistyczną i indywidualną opieką każdego pacjenta.

Wskazania do terapii (rehabilitacji):

– bóle dna miednicy,
– trudności z opróżnianiem pęcherza i zaleganiem moczu
– w wysiłkowym nietrzymaniu moczu
– w przewlekłych zaparciach
– w zespole jelita wrażliwego
– szczelina odbytu