Badanie USG

USG ortopedyczne

USG ortopedyczne, czyli badanie ultrasonograficzne narządu ruchu, to nieinwazyjne badanie obrazowe, które wykorzystuje fale ultradźwiękowe do tworzenia obrazów struktur mięśni, ścięgien, stawów, naczyń krwionośnych oraz innych struktur w ciele.

Badanie USG jest w pełni bezpieczne i nie powoduje bólu. Jest to szczególnie przydatne w diagnostyce zapalenia ścięgien, uszkodzenia stawów czy zmian pourazowe.

W Nova Clinic pracujemy na wysokiej klasy sprzęcie, dostępnym na rynku.

USG ortopedyczne Kraków

Jak wygląda USG ortopedyczne?

Badanie USG ortopedyczne nie rożni się niczym od innych badań USG. Jest to procedura nieinwazyjna, nie wykorzystująca promieniowania rentgenowskiego, co jest jej dużą zaletą. Pacjent umieszczony jest w odpowiedniej pozycji tak, aby badany obszar był jak najbardziej dostępny. Na skórę pacjenta nakładany jest specjalny żel, który ułatwia przesuwanie głowicy ultrasonograficznej oraz pomaga fali ultradźwiękowej przenikać przez skórę.

USG ortopedyczne trwa od 15 do 30 minut. Badanie jest bezbolesne, choć w niektórych przypadkach pacjent może odczuwać pewien dyskomfort, szczególnie jeśli już wcześniej pacjent odczuwał ból w badanym obszarze.

Jakie są rodzaje USG ortopedycznego?

W Nova Clinic wykonujemy badania USG m.in.:

• USG stawu łokciowego
  • USG stawu kolanowego
  • USG stawu biodrowego
  • USG stawu skokowego
  • USG stawu barkowego
  • USG stawów biodrowych u niemowląt i inne

Jak się przygotować do USG ortopedycznego?

Badanie USG nie wymaga szczególnego przygotowania. Pamiętaj jednak, aby ubrać luźną odzież, żeby móc ją zdjąć w celu odsłonięcia badanego obszaru.

Kiedy najczęściej zlecane jest USG ortopedyczne?

Badanie ortopedyczne zalecane jest przy m.in.:

• bólach stawów, sztywności, ograniczeniu ruchomości w stawach
  • kłopotach z chodzeniem czy poruszaniem kończyn
  • zaczerwienieniach i brzękach
  • bólach mięśni
  • ostrych urazach.

W Nova Clinic podczas wizyty u ortopedy, lekarz w celu zdiagnozowania problemu, wykonuje USG ortopedyczne.

Cena USG ortopedycznego

USG ortopedyczne Kraków - cena

USG ortopedyczne (bez konsultacji lekarza)

Konsultacja ortopedyczna (wizyta z USG)

Dokładamy wszelkich starań by informacje na stronie były aktualizowane regularnie, jednak podane tutaj ceny mogą się różnić od obowiązujących, prosimy o ich weryfikację telefonicznie.