Dieta przy grzybicy
  • 16 sierpnia, 2022

Grzybica szczepu Candida jest bardzo powszechna wśród ludzi. Bardzo ważne jest aby nie dopuścić do jej rozprzestrzeniania w organizmie. Niestety w czasie długofalowego leczenia boreliozy, długich lat niewłaściwej diety może ona doprowadzić do wielu groźnych chorób takich jak zapalenie prostaty lub pochwy, depresji, u dzieci nawet do objawów autyzmu.

Grzybica zwykle zaczyna się w układzie pokarmowym (bardzo lubi zasiedlać jelito grube powodując biegunki i zaparcia), gdzie grzyby mają idealne warunki do rozwoju. Bakterie które mamy w organizmie walczą z grzybami, jednak długofalowa antybiotykoterapia zwalczająca bakterie nie szkodzi grzybom, wręcz stwarza im idealne warunki do rozwoju. Pacjent leczony antybiotykami musi być ostrożny i stosować środki zapobiegawcze (odpowiednia dieta przy grzybicy, probiotyki).

Najgroźniejsza jest grzybica uogólniona, gdy grzyby krążą w krwioobiegu i zakażają inne narządy m.in. płuca, mózg. Choroba ta nierozpoznana w porę ma dość duży odsetek śmiertelności.

Właśnie dlatego podczas leczenia boreliozy należy stosować dietę przeciwgrzybiczną oraz probiotyki!!! To bardzo ważne by zachować zdrowie i nie dopuścić do rozwoju Candidy. Kurację probiotykami połączoną z dietą należy stosować jeszcze przez okres miesiąca od zakończenia leczenia. Układ pokarmowy potrzebuje czasu aby wrócić do kondycji.

Dieta przeciwgrzybicza jadłospis

Z diety przy grzybicy należy usunąć:

• biały chleb, a ciemny znacząco ograniczyć (można jeść w małych ilościach pumpernikiel)
    • słodycze i ukryty cukier (np. keczup ma mnóstwo cukru, majonez, musztarda)
    • piwo, wino, wódka (picie alkoholu pogarsza stan chorych na boreliozę, powoduje rozwój candidy poprzez zawarte w nim drożdże)
    • owoce (zawierają cukier)
    • słodkie warzywa (np. marchew, buraki)
    • ryż, ziemniaki,
    • sery pleśniowe,
    • mięso panierowane,
    • ryby panierowane i w puszkach,
    • wszystkie zupy z puszki i proszku,
    • słodkie jogurty owocowe, budynie, kisiele,
    • miód,
    • słodzone napoje kawa i herbata,

Można jeść bez ograniczeń:

• kaszę gryczaną,
    • brązowy ryż,
    • chleb bez drożdżowy, bez białej mąki,
    • niesłodkie warzywa (seler, pietruszka, kapusta, ogórek, kabaczek, por, zielona papryka, cukinia, pomidor)
    • ryby,
    • jaja,
    • ser biały,
    • ser mozzarella,
    • rzadko można zjeść kawałek czarnej czekolady.

Bardzo istotny jest fakt, iż pacjenci leczeni antybiotykoterapią w połączeniu z ozonoterapią nie mają problemów z Candidą. Spowodowane jest to grzybobójczymi właściwościami ozonu. Należy jednak pamiętać, iż warto stosować się do diety przeciwgrzybicznej nawet podczas ozonoterapii, aby ryzyko grzybicy było jak najbliższe zeru.

Po zakończeniu leczenia należy utrzymywać dietę przeciwgrzybiczą oraz zażywać probiotyk przez okres miesiąca.

Zalecamy również dla szybszej regeneracji, odtrucia organizmu i dla usunięcia toksyn wydzielonych przez umierające bakterie poddać się zabiegom hydrokolonoterapii. Jest to nowoczesny zabieg płukania jelita grubego. Zabieg oczyszcza organizm ze złogów kałowych, toksyn, pasożytów, powoduje lepsze samopoczucie. Dla lepszej detoksykacji stosujemy wlewy z specjalnie parzonej kawy.

W Nova Clinic leczymy zakażenia grzybicze za pomocą terapii fotodynamicznej (PDT).