Jak radzić sobie z migrenami?
  • 16 maja, 2023

Praktycznie każdy z nas co najmniej raz w życiu przeszedł atak migreny i wiemy jak niezwykle uciążliwe i bolesne jest to schorzenie. Chroniczna migrena dotyka 10 – 12 % populacji i jest to nagły ból głowy, któremu mogą towarzyszyć zaburzenia widzenia bądź nudności i wymioty. Przypadłość ta jest niezmiernie uciążliwa w leczeniu, aczkolwiek zabiegi oferowane w naszej klinice są w stanie w skuteczny i szybki sposób jej zaradzić. Działając na jedną z przyczyn migren, jaką jest obciążenie organizmu toksynami prowadzimy kompleksowe oczyszczanie organizmu poprzez zabiegi autohemotransfuzji ozonowej oraz hydrokolonoterapii.

Czym jest migrena?

Migrena jest przewlekłą genetyczną chorobą o napadowym charakterze. Jest to silny ból głowy, któremu towarzyszą inne objawy tj.: światłowstręt, torsje, nadwrażliwość na dźwięki i zapachy. Ile trwa migrena? Migrena może trwać od 4 do nawet 72 godzin.

Migrena jest silnym, pulsującym bólem głowy w okolicach skroni, najczęściej ból jest jednostronny. Rzadziej pojawia się w okolicy potylicznej. Migrenie towarzyszą również dolegliwości neurologiczne tzw. aura.

Migrena z aurą – co to?

Aura to zaburzenia wzrokowe wywołane migrenowym bólem głowy. Aura to objawy wzrokowe, zaburzenia widzenia w postaci mroczków, ciemnych plam, a nawet przysłonięcie pola widzenia. Do objawów migreny zalicza się również mdłości i torsje, drętwienie kończyn, zaburzenia mowy.

Przyczyny migreny

Przyczyny migreny nie zostały do końca wyjaśnione. Najbardziej prawdopodobne wśród przyczyn pojawienia się migreny czynniki generyczne. Migrenowy ból głowy może być wywołany stresem, wysiłkiem fizycznym, zmianą pogody czy ciśnienia, przewlekłym zmęczeniem, brakiem wystarczającego snu, hałasem czy ostrym migającym światłem.

Leczenie migreny

Jeśli podejrzewasz, że cierpisz na migreny koniecznie umów się na wizytę do neurologa. On zleci konieczne badania i omówi Twój problem. Do postawienia diagnozy nie jest konieczne wykonywanie badań tomografii komputerowej czy rezonansu magnetycznego.

Leczenie migreny jest leczeniem doraźnym, najczęściej polegającym na przepisaniu silnych leków przeciwbólowych, czasem też zalecana jest suplementacja witaminami i minerałami.

Walka z migreną

Walka z migreną poprzez terapię ozonową jest możliwa, dzięki właściwościom tego gazu, a mianowicie:

• ozon ma działanie dotleniające tkanki organizmu,
    • zwiększa frakcję tlenu w krwi przez to,że 15 razy lepiej rozpuszcza się w osoczu niż tlen,
    • zwiększa także parcjalne ciśnienie tlenu w krwi,
    • wykazuje silne działanie bakteriobójcze, grzybobójcze i pierwotniakobójcze, a także inaktywuje wirusy,
    • aktywizuje mechanizmy obronne, mające korzystny wpływ na procesy zapalne.
    • uelastycznieniu błony komórkowej erytrocyta, przez co krwinki czerwone łatwiej przemieszczają się przez naczynia włosowate.

W Nova Clinic oferujemy leczenie ozonem migren, w szczególności poprzez dotlenienie tkanek i poprawę warunków krążenia krwi w naczyniach.

Cierpisz na migreny?

Umów się na wizytę do neurologa w Nova Clinic w Krakowie.