Masaż prenatalny
  • 17 maja, 2017

Większość kobiet w ciąży cierpi na bóle pleców na odcinkach krzyżowym, piersiowym i szyjnym.

Bólom tym towarzyszą spore obrzęki nóg. Masaż ciążowy z powodzeniem jest wykonywany w krajach Europy Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Cieszy się tam dużym zainteresowaniem i uznaniem przez lekarzy, fizjoterapeutów i położne.

Niestety w Polsce zabieg ten jest mało rozpowszechniony i korzysta z niego niewiele ciężarnych.

Smutne jest to, że niewielu specjalistów fizjoterapii w Polsce ma wiedzę na temat masażu prenatalnego i jego wpływu na samopoczucie kobiety. Niewiedza powoduje brak promocji zabiegu i udawanie, iż problem nie istnieje.

Kobiety ciężarne pozostają z problemem same i zmuszone do radzenia sobie z bólem domowymi sposobami wychodzą z założenia, że cierpienie jest normalnym elementem ciąży… Nic bardziej mylnego!!!

Korzyści płynących z masażu prenatalnego

• masaż wykazuje wybitne właściwości relaksujące, jest to chwila wyjątkowego odpoczynku psychicznego dla kobiety w ciąży,
    • działa przeciwobrzękowo i przeciwbólowo,
    • jest to odnowa biologiczna dla przemęczonych stawów i mięśni.

Zrozumiałym jest, że dziecko czerpie z tych korzyści pełnymi garściami, bowiem współzależność matki i dziecka nie podlega dyskusji.

Masaż wykonywany jest bezboleśnie, delikatnymi, spokojnymi, płynnymi ruchami lekko ugniatając okolice karku i barków. Masaż wykonywany jest przez doświadczoną i przeszkoloną fizjoterapeutkę.

Przeciwwskazaniami do masażu są:

• plamienia lub krwawienia w okresie całej ciąży,
    • przyjmowane leki na podtrzymanie ciąży,
    • pierwszy trymestr ciąży,
    • ostatnie tygodnie ciąży (od 37 tygodnia ciąży).